måndag 1 juni 2009

Efterdyningar

Känner mig trött och sliten i dag. Stora partyn har lätt den effekten på en... Vi hade i alla fall den

mest perfekta festen på alla sätt och vis! Till och med vädergudarna var på vår sida.
48 personer var vi som satt ute på altanen och på gården och alla verkade ha det bra. Klockan var

strax före två när de sista partyprissarna gick
hem.
Maten räckte och drycken likaså, hade inte behövt oroa mig alls.

Gårdagen ägnade vi åt att flytta tillbaka stolar och lämna tillbaka sånt som vi lånat. Bra med mat fanns det kvar så ingen middag behövde vi laga ... skönt. Krafterna hade på något sätt runnit ut.
Kan inte förstå varför!?
Har varit till hälsocentralen i dag... har fått en infektion i ett myggbett. Kul va? Efter en och en halv vecka insåg jag att stora artilleriet måste kallas in. Nu ska jag äta penicillin i tio dagar.
Hatar mygg... sen kommer bromsen... som om möjligt hatas ännu mer!
Nåja, det är priset man får betala för att bo på vischan.
Visst är styvmorsviol en av de vackraste försommarblommorna? Jag avundas er ångermanlänningar som har den som landskapsblomma... Så ljuvlig!

1 kommentar:

  1. Härligt med fester som blir "festliga".
    Tråkigt med infekterat myggbett,men hoppas att du är ok onsdag kl 9.00 för då skall jag klippas

    SvaraRadera