tisdag 23 september 2008

En märklig dag...

Idag har det varit en märklig dag. Efter att ha varit ledig i 5 dagar, gick jag och jobbade . Den frisersalong som jag jobbar på ska flytta. I och för sig inom samma hus, men det känns lite som att hoppa i på det djupa... Vi vet inte riktigt när, inte riktigt hur, och inte om allt blir nytt eller om vi ska ta med det gamla in i det nya! Sånt gör mig orolig och uppstressad...

Efter lunch nåddes vi dessutom av nyheten att en man tagit sig in i en skola i Finland och skjutit ner tio stycken av sina skolkamrater! Efter det tog han sitt eget liv...
Kan det hända i Sverige? Ja troligen.
Kan det hända i Jämtland? Vill helst svara nej på den frågan...
Men jag tror att det är farligt att ignorera de varningstecken som finns. Ungdomar som mår allt sämre osv.
Kanske känns såna här händelser otäcka för att man har ungdomar själv, jag vet inte.
Otäckt....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar